Vinnare Årets Kampanj 2014

Nominerade Årets Kampanj 2014:

Försvarsmakten | Rekryteringskampanj | PHD
SBAB  |  Förlustgeneratorn  |  IUM
Lidl  |  Dill- Årets kampanj  |  Scream Mediabyrå
Volvo personbilar | Leave the world behind |  Mindshare
Gilette Venus  |  Tag the weather  |  Mediacom
Nationella Strokekampanjen  |  Slutkampanj  |  Starcom
McDonalds  |  Big Mac|  OMD
Spotify  |  Headphones singing  |  Starcom
Tele2  |  Bredband 4G  |  Mediacom
Cloetta  |  Ahlgrensbilar Fruktkombi  |  Starcom
Telenor  |  Roaming|  OMD
HP |  ViritualEvent  |  OMD
Wrigley  |  Bubbelmint  |  PHD
Sanofi Pasteur |  Vi kallar dig  |  OMD
Ben & Jerry  | Hur vi räddade Europas kossor på Youtube  | Mindshare
Coca Cola  | Reason to believe  | IUM

Bedömningskriterier

”Årets mediekampanj mot en definierad målgrupp belönar en annonsör och dennes mediebyrå för ett effektivt, disciplinoberoende, oväntat, och kreativt anslag. Kampanjen skall kännas nydanande, innovativ, och helst utmana traditionella medielösningar.”

Jury

Juryordförande:
Annica Axelsson, Strålfors

Övriga jurymedlemmar:
Fredrik Lundgren, HowCom Evolution
Anette Andersson
, IUM
Daniel Collin
, MEC
Cecilia Strandell
, Pernod Ricard
Roland Bägén
, Hundyai
Lotta Kubu
, Opticom Incite
Ebba Burenius
, Ottoboni
Jens Pamp,
Rewir

Vinnare  & Vinnarmotiveringar i Årets Kampanj i StockhoLmMediaAward 2014

Grand Prix

Annonsör: Försvarsmakten
Kampanjnamn:
Rekryteringskampanj
Tävlande byrå: PHD

Motivering:
Det begåvade insiktsarbetet, nytänkande konceptet och storslagna resultatet är en både träffsäker och överraskande medielösning. Juryn är försvarslös och besegrad av denna mediala offensiv.

Grattis Försvarsmakten och PHD för kampanjen ”Rekryteringskampanj”!”

Guld

Annonsör: Lidl
Kampanjnamn: Dill – Årets kampanj
Tävlande byrå: Scream Mediabyrå
Involverade byråer: Ingo

Motivering:
För ett lika modigt som oväntat koncept som ställer våra fördomar på ända. En applåd för denna imponerande och aptitliga lösning som bjuder våra smaklökar på en helt ny upplevelse.

Grattis Lidl och Scream Mediabyrå för kampanjen ”Dill- Årets kampanj?

Silver

Annonsör: McDonald´s
Kampanjnamn: Big Mac
Tävlande byrå: OMD
Involverade byråer: DDB

Motivering:
Catch the moment! Kommunikation är som bäst när den är nära och personlig. Och relevant, genomtänkt och väl genomförd. Precis som den här lösningen som passar alla tillfällen, stora som små.

Grattis McDonald´s och OMD för ”Big Mac”!