Vinnare Årets Mediebyrå 2014

StockholmMediaAward, Årets Mediebyrå är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och branschtidningen Resumé. Undersökningen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering.

Årets Mediebyrå är en hundraprocentig kundnöjdhetstävling, där mediebyråernas kunder avgör vilken byrå som vinner.

Bedömningsområde

Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till 100%, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett Nöjd kund-index grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

Nominerade i årets Mediebyrå

Bright Media Agency AB
IUM (Initiative Universal Media AB)
MediaCom
Mindshare Sweden AB
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
Tre Kronor Media & Reklam Stockholm AB
Vizeum

 “Topp 5” – högst rankade byråerna i årets Mediebyrå

1. PHD
2. OMD
3. Scream Mediabyrå
4. Mindshare
5. Tre Kronor Media & Reklam Stockholm AB

 Vinnare i årets Mediebyrå

StockholmMediaWeek 2014, Årets Mediebyrå är: PHD

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer