Vinnare Årets Mediebyrå 2014

StockholmMediaAward, Årets Mediebyrå är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och branschtidningen Resumé. Undersökningen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering.

Årets Mediebyrå är en hundraprocentig kundnöjdhetstävling, där mediebyråernas kunder avgör vilken byrå som vinner.

Bedömningsområde

Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till 100%, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett Nöjd kund-index grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

Nominerade i årets Mediebyrå

Bright Media Agency AB
IUM (Initiative Universal Media AB)
MediaCom
Mindshare Sweden AB
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
Tre Kronor Media & Reklam Stockholm AB
Vizeum

 “Topp 5” – högst rankade byråerna i årets Mediebyrå

1. PHD
2. OMD
3. Scream Mediabyrå
4. Mindshare
5. Tre Kronor Media & Reklam Stockholm AB

 Vinnare i årets Mediebyrå

StockholmMediaWeek 2014, Årets Mediebyrå är: PHD

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer