Volvo Car Sverige utsedd till Årets Annonsör

Nu står det klart att Volvo Car Sverige tar hem titeln som Årets Annonsör i StockholmMediaAward 2016. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

Bedömningskriterier: 
De nominerade i kategorin Årets Annonsör har, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. De har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget och har medhjälp av sitt medieval utmärkt sig på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Vinnare: 
Volvo Car Sverige

Motivering:
Årets Annonsör har åstadkommit fantastiska saker, igen och igen. Insiktsfull och träffsäker kommunikation parat med en gränsöverskridande mediestrategi har stärkt ett redan starkt varumärke och bidragit till ökad försäljning. Varumärket har paradoxalt nog aldrig varit svenskare än idag, och inte heller mer älskat. När det går bra för Årets Annonsör går det inte längre bra bara för Sverige, men bra går det.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, marina@sverigesmediebyraer.se Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige, annica.axelsson@stralfors.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer