Volvo Car Sverige utsedd till Årets Annonsör

Nu står det klart att Volvo Car Sverige tar hem titeln som Årets Annonsör i StockholmMediaAward 2016. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

Bedömningskriterier: 
De nominerade i kategorin Årets Annonsör har, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. De har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget och har medhjälp av sitt medieval utmärkt sig på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Vinnare: 
Volvo Car Sverige

Motivering:
Årets Annonsör har åstadkommit fantastiska saker, igen och igen. Insiktsfull och träffsäker kommunikation parat med en gränsöverskridande mediestrategi har stärkt ett redan starkt varumärke och bidragit till ökad försäljning. Varumärket har paradoxalt nog aldrig varit svenskare än idag, och inte heller mer älskat. När det går bra för Årets Annonsör går det inte längre bra bara för Sverige, men bra går det.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, marina@sverigesmediebyraer.se Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige, annica.axelsson@stralfors.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer