Volvo Car Sverige utsedd till Årets Annonsör
Nu står det klart att Volvo Car Sverige tar hem titeln som Årets Annonsör i StockholmMediaAward 2016. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.
Bedömningskriterier:
De nominerade i kategorin Årets Annonsör har, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. De har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget och har medhjälp av sitt medieval utmärkt sig på den svenska medie- och annonsmarknaden.
Vinnare:
Volvo Car Sverige
Motivering:
Årets Annonsör har åstadkommit fantastiska saker, igen och igen. Insiktsfull och träffsäker kommunikation parat med en gränsöverskridande mediestrategi har stärkt ett redan starkt varumärke och bidragit till ökad försäljning. Varumärket har paradoxalt nog aldrig varit svenskare än idag, och inte heller mer älskat. När det går bra för Årets Annonsör går det inte längre bra bara för Sverige, men bra går det.
Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.
För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, marina@sverigesmediebyraer.se Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige, annica.axelsson@stralfors.se