Alla huvudsponsorer klara för StockholmMediaWeek

Huvudsponsorer för Sveriges Mediebyråers årliga evenemang StockholmMediaWeek är nu klara för 2019 och de är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och RIX FM. Det innebär att två nya vänner – JCDecaux och RIX FM – ansluter sig till sponsorskaran och tillsammans med DI och Expressen utgör ”de fantastiska fyra” som möjliggör StockholmMediaWeek. Evenemanget 15-årsjubilerar dessutom nästa år, den 8 – 9 maj på China Teatern i Stockholm.

– Vi är fyra stolta huvudsponsorer som ser fram mycket emot samarbetet med Sveriges Mediebyråer kring StockholmMediaWeek. Evenemanget är unikt i sitt slag, en central punkt och viktig del av vår bransch och dess utveckling och det vill vi vara en del av, säger ett enat sponsorgäng bestående av Malin Otterström Heljeberg på JCDecaux, Martin Backman på Nent Group/RIX FM och Helena Ceder Broström på Bonnier News/Dagens Industri & Expressen.

– Det känns både roligt och hedrande att välkomna JCDecaux och RIX FM till vår sponsorskara och att även de sluter upp bakom StockholmMediaWeek. Sedan tidigare har vi ett mycket bra och givande samarbete med Dagens Industri och Expressen och vi är förstås lika stolta och glada över att de väljer att fortsätta att backa upp Sveriges Mediebyråer och vara en del av nästa års StockholmMediaWeek. Våra huvudsponsorer är de som gör det möjligt för oss att genomföra StockholmMediaWeek, som vi arrangerar för att utveckla och driva vår bransch framåt. Med DI, Expressen, JCDecaux och RIX FM har vi en fortsatt mycket stark sponsorkvartett och som tillsammans representerar en bredd inom branschen. Vi ser fram emot ett spännande samarbete och år, säger Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer.

Nästa år arrangeras StockholmMediaWeek för 15:e året i rad. Evenemanget äger rum den
8 – 9 maj på China Teatern i Stockholm. Under dagarna möts stora delar av annonsörs- och mediebranschen för att inspireras och diskutera möjligheter och utmaningar i branschen samt annonsörernas, byråernas och mediernas utveckling i både nutid, närtid och framtid.

Läs mer om StockholmMediaWeek: www.stockholmmediaweek.com


För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Slörner, Sveriges Mediebyråer
staffan@sverigesmediebyraer.se

Helena Ceder Broström, Bonnier News (DI/Expressen)
helena.ceder@bonniernews.se

Malin Otterström Heljeberg, JCDecaux
malin.otterstrom@jcdecaux.com

Martin Backman, Nent Group (RIX FM)
martin.backman@nentgroup.com

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer