Alla nomineringar i Årets Kampanj
Årets mediekampanj, mot en definierad målgrupp, belönar en annonsör och dennes tävlande partners för ett insiktsfullt, disciplinoberoende och kreativt anslag. Kampanjens medielösning ska vara genomtänkt och effektiv och mediestrategin ska tydligt ha påverkat kampanjresultatet positivt. Huvudjuryn har i år valt att nominera åtta tävlingsbidrag.
– I år har totalt åtta bidrag nominerats i Årets Kampanj. Av dessa åtta kommer en Grand Prix-, en Guldoch en Silvervinnare att utses. Listan på nominerade kampanjer innehåller många goda och inspirerande exempel på både strategiskt och kreativt arbete, säger Lisa Palm Danielsson, juryordförande StockholmMediaAward.
Nominerade StockholmMediaAward 2021 i kategorin Årets Kampanj är:
Annonsör/ Kampanjnamn: Barnfonden / Om Kambodjas översvämningar kom hit
Tävlingsbidrag insänt av: Ocean Outdoor
Annonsör/ Kampanjnamn: Burger King / Moldy Whopper
Tävlingsbidrag insänt av: Dentsu X
Annonsör/ Kampanjnamn: KIA / Ljudet av förändring – Förlansering av Sorento Plug-In Hybrid
Tävlingsbidrag insänt av: Bizkit Havas
Annonsör/ Kampanjnamn: Lärarförbundet / Allt börjar med bra lärare
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald’s / Data hubb ger krubb på stubb
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald’s / Gratis kaffe
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: TryggHansa / Badläge
Tävlingsbidrag insänt av: PHD
Annonsör/ Kampanjnamn: Vattenfall / What’s happening
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
StockholmMediaAwards huvudjury, som nominerar och utser vinnarna i Årets Kampanj, består av: Lisa Palm Danielsson (juryordförande, Ronald McDonald Barnfond), Linda Olsson (Lindex), Ulrica Bååthe (Preem), Olle Borgstav (TBS), Petter Janbell (Carat), Ida Fröjdh (Bizkit Havas), Hanna Ternström (Familjen), Kim Saxberg (The Take), Gustaf Sehlstedt (Le Bureau).
StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Kampanj, Årets Säljorganisation, Årets Annonsör och Årets Branschpersonlighet. Övriga nomineringar presenteras inom kort. Vinnarna utses under StockholmMediaWeek som äger rum den 16-17 november på China Teatern i Stockholm.
För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer,
lena@sverigesmediebyraer.se