Alla nomineringar i Årets Kampanj
Årets mediekampanj, mot en definierad målgrupp, belönar en annonsör och dennes tävlande partners för ett insiktsfullt, disciplinoberoende och kreativt anslag. Kampanjens medielösning ska vara genomtänkt och effektiv och mediestrategin ska tydligt ha påverkat kampanjresultatet positivt.
– Nu offentliggörs de nominerade i Årets Kampanj och i år har vi valt att nominera totalt sju kampanjer. Vi i juryn har haft mycket intressanta diskussioner och många av årets bidrag har visat på såväl strategisk som kreativ höjd. Den 15 september vet vi vilka kampanjer som kammar hem årets priser, säger Ulrica Bååthe, huvudjuryordförande StockholmMediaAward.
Nominerade StockholmMediaAward 2022 i kategorin Årets Kampanj är:
Annonsör/ Kampanjnamn: COOP/Scan & Pay / Handla med mobilen helt enkelt
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Annonsör/ Kampanjnamn: Friends / Bullying out of home
Tävlingsbidrag insänt av: Perfect Fools & Ocean Outdoor
Annonsör/ Kampanjnamn: McDonald’s / Skins for charity
Tävlingsbidrag insänt av: OMD
Annonsör/ Kampanjnamn: RFSU / Sense Me – Sounds of lust
Tävlingsbidrag insänt av: Scream
Annonsör/ Kampanjnamn: SBAB / Boendeekonomi är jättekul!
Tävlingsbidrag insänt av: Precis Digital & SGB Media
Annonsör/ Kampanjnamn: Skandia Pensionsförsäkringar / Hur är läget?
Tävlingsbidrag insänt av: HowCom
Annonsör/ Kampanjnamn: Tibber / Dåliga sätt att spara el
Tävlingsbidrag insänt av: DentsuX
StockholmMediaAwards huvudjury, som nominerar och utser vinnarna i Årets Kampanj, består av: Ulrica Bååthe, juryordförande (Preem), Paul Morel (Vattenfall), Emma Brandt-Johnsson (Trygg-Hansa),Cecilia Taipale (MAX Burgers), Jochum Forsell (HEAR), Alexei Grinevski (Magna Mediabrands), Sophie Palmlund (Publicis Media), Amanda Oxell (Narva), Joakim Karlsson (JMW Golin) och Jessica Morales (Åkestam Holst).
StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Vinnarna utses under StockholmMediaWeek som äger rum den 15 september.
Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2022 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM.
För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, verksamhetsansvarig StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se
För mer information: www.stockholmmediaweek.com