Anna Granditsky ny VD för Sveriges Mediebyråer

Nu står det klart att Anna Granditsky blir VD för Sveriges Mediebyråer. I dag samlar organisationen över 860 personmedlemmar, fördelade på 36 mediebyråer, som tillsammans hanterar cirka 14 miljarder kronor i kommunikationsinvesteringar åt sina uppdragsgivare. 

 – Vi i styrelsen är mycket glada över att en så kompetent kraft som Anna Granditsky antar rollen som VD för Sveriges Mediebyråer. Annas gedigna erfarenhet, både från byrå- och mediesidan, gör henne solklar för detta uppdrag. Vi ser fram emot att börja jobba med Anna, säger Benjamin Holmfred, styrelseordförande Sveriges Mediebyråer. 

Anna Granditsky har över 20 års erfarenhet inom media, marknadsföring och försäljning. Anna kommer närmast från Bonnier News. Dessförinnan många års erfarenhet från flertalet mediebyråer och nätverk, såväl i Sverige som internationellt, såsom Group M, OMD och Publicis Groupe. Mellan 2013-2019 arbetade Anna som VD på Zenith Media med över 40 anställda. Anna har även arbetat på Svenssons Reklambyrå samt varit programansvarig på Berghs School of Communication. Anna tillträdde som VD för Sveriges Mediebyråer den 3 februari. –Jag är otroligt hedrad och glad över att anta rollen som VD på Sveriges Mediebyråer. Branschen befinner sig i kraftig transformation och här har mediebyråerna en mycket viktig roll där vår expertis kan guida och hjälpa våra uppdragsgivare att fatta rätt beslut. Både här och nu, men även på lång sikt. Vår bransch utgör dessutom en konjunkturmätare och som vi kunde se i den senaste Mediebyråbarometern vänder medieinvesteringarna upp och jag är övertygad om att vi står inför en mycket spännande tid, säger Anna Granditsky, nytillträdd VD, Sveriges Mediebyråer.

För frågor vänligen kontakta:

Benjamin Holmfred, styrelseordförande Sveriges Mediebyråer, tel. 070 168 58 78

Anna Granditsky, VD Sveriges Mediebyråer, tel. 073 516 83 08