Är det viktigt att det är på riktigt?

Den 21 september arrangeras StockholmMediaWeek på Space Arena. Evenemanget arrangeras för 19:e året i rad och årets rubrik är: Välkommen till overkligheten! Över 45 medverkande kommer att delta på scen och vinnarna i StockholmMediaAward att offentliggöras.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter. Evenemanget är ett av mediebranschens största och ett välbesökt forum för den svenska medieindustrin.

StockholmMediaWeek 2023 – Välkommen till overkligheten!

Maskiner som glatt och utan sjukdagar utför tråkiga rutiner och sekundsnabbt drar rätt slutsatser utifrån enorma mängder data – man måste älska AI! Men när klick från botar gör det omöjligt att veta vad marknadsförare faktiskt får för sina mediainvesteringar, och AI-genererad text och bild både bygger varumärket och kommunicerar med konsumenten – ja då…

Kanske är det inte viktigt att det är på riktigt? I Roblox kostar sneakers lika mycket som i den fysiska butiken och när AI skapar kan resultaten bli oväntat kreativa… Har den analoga verkligheten bytts mot en digital overklighet? Och hur positionerar man sig som varumärke på en marknad i ständig förvandling?

Över 45 medverkande kommer att gästa evenemanget den 21 september. Du kommer bland andra möta: Dr Karen Nelsson Field, Niklas Hermansson, Mathias Berg, Klara Leander, Erik Modig, Åsa Jamal, Ulrika Areskog Lilja, Anders Eriksson, Jonna Sima, Jerker Winther, Anna Laestadius, Maria Ziv, Siv Juvik Tveitnes, Anitha Clemens, Caroline Hugonenc, Philip Trippenbach och många fler och få höra deras tankar om branschen, samtiden och framtiden.

Programmet hittar du på www.stockholmmediaweek.com/programmet/. Programledare för StockholmMediaWeek är Claes de Faire och innehållsansvarig för årets evenemang är Rolf van den Brink.

Under StockholmMediaWeek kommer även vinnarna i StockholmMediaAward att utses: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Branschpersonlighet. Under StockholmMediaWeek by Night, på Berns den 21/9, kommer även vinnarna kategorierna Årets Säljorganisation, Årets Mediebyråhjälte, Årets Medierådgivare, Årets Mediebyråledare och Årets Mediesäljare att koras.

Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2023 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM. Den 18/9, 19/9, och 20/9 arrangerar även StockholmMediaWeek lunchseminarium, för mer information: www.stockholmmediaweek.com/programmet/. 

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, verksamhetsansvarig StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se