De utser Årets Kampanj och Årets Annonsör i StockholmMediaAward

Sveriges Mediebyråer kan nu presentera årets huvudjury för sin branschtävling StockholmMediaAward. Huvudjuryn utser nominerade och vinnare i tävlingskategorierna Årets Kampanj och Årets Annonsör. I år tillträder dessutom Lisa Palm Danielsson, Senior Marketing Manager på McDonald’s som ny huvudjury-ordförande för kommande tre år. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 6–7 maj på China Teatern i Stockholm.

Huvudjury i StockholmMediaAward 2020:
Lisa Palm Danielsson, McDonald’s – Juryordförande
Andreas Morne, Abby Priest
Christian Cabau, Klarna
Christine Völcker, Vizeum
Fredrik Andersson, HowCom
Linn Jacobsson, Jung
Magnus Kempe, Kairos Future
Maria Santos Vogt, Wavemaker
Sofia Karakatsanis Andersson, Hallon

– Det skapas många innovativa medielösningar varje år och det ska bli otroligt roligt att delta i juryn för StockholmMediaAward 2020. Jag ser fram emot att läsa alla bidrag och hoppas på härligt livliga diskussioner under juryarbetet, säger Lisa Palm Danielsson, huvudjuryns ordförande.

– Vi är otroligt stolta över årets huvudjurygrupp – tunga representanter, både från annonsörsidan och byråsidan, kommer att bedöma och utse vinnarna i två av StockholmMediaAwards främsta kategorier. Det känns också mycket roligt att välkomna Lisa Palm Danielsson som ny huvudjuryordförande. Om ett par veckor är sista inlämningsdag för Årets Kampanj och vi väntar nu med spänning på många och intressanta tävlingsbidrag från branschen, säger Marina Ahlberg, Sveriges Mediebyråer.

StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Sista inlämningsdatum för tävlingsbidrag till Årets Kampanj är den 6 mars.

Nytt för i år inom StockholmMediaAward är att insamling av förslag inför nomineringsprocessen för både kategorin Årets Annonsör och Årets Branschpersonlighet öppnas upp externt. Vem som vill kan nu skicka in förslag på vilken annonsör och/eller branschpersonlighet som man själv tycker bör bli nominerad, ihop med en kort motivering av förslaget.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut inom ramen för Sveriges Mediebyråers årliga evenemang StockholmMediaWeek, som i år genomförs för 16:e året och går av stapeln den 6–7 maj på China Teatern, Berzelii Park, i Stockholm. Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2020 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM.

Mer information om tävlingen och möjlighet att skicka in förslag inför nomineringarna: http://www.stockholmmediaweek.com/tavlingen/

Har du frågor, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer: marina@sverigesmediebyraer.se

Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och innebär två dagar av engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor på China Teatern, Berzelii Park, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer