De utser Årets Kampanj och Årets Annonsör i StockholmMediaAward

Sveriges Mediebyråer kan nu presentera årets huvudjury för sin branschtävling StockholmMediaAward. Huvudjuryn utser nominerade och vinnare i tävlingskategorierna Årets Kampanj och Årets Annonsör. I år tillträder dessutom Lisa Palm Danielsson, Senior Marketing Manager på McDonald’s som ny huvudjury-ordförande för kommande tre år. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 6–7 maj på China Teatern i Stockholm.

Huvudjury i StockholmMediaAward 2020:
Lisa Palm Danielsson, McDonald’s – Juryordförande
Andreas Morne, Abby Priest
Christian Cabau, Klarna
Christine Völcker, Vizeum
Fredrik Andersson, HowCom
Linn Jacobsson, Jung
Magnus Kempe, Kairos Future
Maria Santos Vogt, Wavemaker
Sofia Karakatsanis Andersson, Hallon

– Det skapas många innovativa medielösningar varje år och det ska bli otroligt roligt att delta i juryn för StockholmMediaAward 2020. Jag ser fram emot att läsa alla bidrag och hoppas på härligt livliga diskussioner under juryarbetet, säger Lisa Palm Danielsson, huvudjuryns ordförande.

– Vi är otroligt stolta över årets huvudjurygrupp – tunga representanter, både från annonsörsidan och byråsidan, kommer att bedöma och utse vinnarna i två av StockholmMediaAwards främsta kategorier. Det känns också mycket roligt att välkomna Lisa Palm Danielsson som ny huvudjuryordförande. Om ett par veckor är sista inlämningsdag för Årets Kampanj och vi väntar nu med spänning på många och intressanta tävlingsbidrag från branschen, säger Marina Ahlberg, Sveriges Mediebyråer.

StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Sista inlämningsdatum för tävlingsbidrag till Årets Kampanj är den 6 mars.

Nytt för i år inom StockholmMediaAward är att insamling av förslag inför nomineringsprocessen för både kategorin Årets Annonsör och Årets Branschpersonlighet öppnas upp externt. Vem som vill kan nu skicka in förslag på vilken annonsör och/eller branschpersonlighet som man själv tycker bör bli nominerad, ihop med en kort motivering av förslaget.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut inom ramen för Sveriges Mediebyråers årliga evenemang StockholmMediaWeek, som i år genomförs för 16:e året och går av stapeln den 6–7 maj på China Teatern, Berzelii Park, i Stockholm. Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2020 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM.

Mer information om tävlingen och möjlighet att skicka in förslag inför nomineringarna: http://www.stockholmmediaweek.com/tavlingen/

Har du frågor, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer: marina@sverigesmediebyraer.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer