Förstagångsnominerade Smartclip är Årets Säljorganisation

I konkurrens med tre företag som tidigare nominerats till Årets Säljorganisation i tävlingen StockholmMediaAward klev nykomlingen och videoannonsföretaget Smartclip rakt in på nomineringslistan och vann. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Nu är vinnaren i StockholmMediaAwardkategorin Årets Säljorganisation utsedd.

Vinnare:
Smartclip

Motivering:
”Med ett lättsamt sätt och ett stort personligt engagemang tar de sig an kundens behov och med kundnyttan i fokus levererar de effektiva och smarta lösningar för att visa rörlig bild i digitala kanaler. Genom att utmana de stora publicisterna med ny teknik, hög integritet och ett imponerande affärsmannaskap råder det inget tvivel om att de är vad de heter.”

De nominerade säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina
uppdrag.

Nominerade:
Aller Media
Clear Channel
Mediekompaniet
MTG TV
Nyheter24-Gruppen
Smartclip

Jury:
Peter Arnesson, Bizkit Wisely
Fredrik Eriksson, Phd
Mattias Hersby, Zenithmedia
Caroline Häggblad, Carat
Fredrik Lagerström, Tre Kronor Media & Reklam

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj, Årets Annonsör och Årets Mediebyrå.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Alexandra Öfwerman, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 073 – 654 47 60
e-post: alexandra.ofwerman@bindefeldab.se

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på:
www.stockholmmediaweek.com.

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer