Förstagångsnominerade Smartclip är Årets Säljorganisation

I konkurrens med tre företag som tidigare nominerats till Årets Säljorganisation i tävlingen StockholmMediaAward klev nykomlingen och videoannonsföretaget Smartclip rakt in på nomineringslistan och vann. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. Nu är vinnaren i StockholmMediaAwardkategorin Årets Säljorganisation utsedd.

Vinnare:
Smartclip

Motivering:
”Med ett lättsamt sätt och ett stort personligt engagemang tar de sig an kundens behov och med kundnyttan i fokus levererar de effektiva och smarta lösningar för att visa rörlig bild i digitala kanaler. Genom att utmana de stora publicisterna med ny teknik, hög integritet och ett imponerande affärsmannaskap råder det inget tvivel om att de är vad de heter.”

De nominerade säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina
uppdrag.

Nominerade:
Aller Media
Clear Channel
Mediekompaniet
MTG TV
Nyheter24-Gruppen
Smartclip

Jury:
Peter Arnesson, Bizkit Wisely
Fredrik Eriksson, Phd
Mattias Hersby, Zenithmedia
Caroline Häggblad, Carat
Fredrik Lagerström, Tre Kronor Media & Reklam

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj, Årets Annonsör och Årets Mediebyrå.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Alexandra Öfwerman, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 073 – 654 47 60
e-post: alexandra.ofwerman@bindefeldab.se

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på:
www.stockholmmediaweek.com.

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer