Här är juryn som avgör vinnarna i StockholmMediaAward

För tiondet året i rad utser en jury vinnarna av StockholmMediaAwards tyngsta kategorier. Årets jury har, precis som tidigare år, i uppgift att kora vinnarna i två kategorier, årets kampanj och årets annonsör.

Under StockholmMediaWeek som hålls på China teatern i Stockholm den 7-8 maj delar StockholmMediaAwards ut fem priser i fem kategorier. Mediebranschen kommer att diskutera paradigmskiftet under de senaste tio åren; hur medierna har utvecklats och hur de kommer att utvecklas framöver. Årets kampanj anses av många vara det mest prestigefyllda priset.

I årets huvudjury sitter:
Annica Axelsson – juryordförande CEO – Strålfors
Fredrik Lundgren CEO – HowCom Evolution
Anette Anderson Creative Media Director – IUM
Daniel Collin CEO – MEC
Cecilia Strandell Director Strategic Planning & Business Insight – Pernod Ricard
Roland Bägen Marketing Manager – Hyundai
Lotta Kubu Creative Director – Ehrenstråhle BBDO
Ebba Burenuis Business Manager – Ottoboni
Jens Pamp Business Director – Rewir

– De senaste 10 åren har varit en spännande och utvecklande resa samtidigt som vi står inför en utmanande uppgift. Vad händer härnäst? Hur ser vi på utvecklingen? Vi är otroligt glada över den höga nivån på de olika tävlingsbidragen genom åren. Det är med stor entusiasm vi blickar framåt och tar oss an det kommande decenniet, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

Nytt för jubileumsåret är att Bella Goldman går in som redaktionschef för StockholmMediaWeek 2014. Bella har en gedigen bakgrund inom mediebranschen men är kanske mest känd som tv-journalist, programledare och producent. Claes de Faire har, precis som de senaste åren, rollen som programledare under de två fullspäckade dagarna. Under hans ledning diskuteras dagsaktuella mediefrågor tillsammans med några av de mest namnkunniga namnen inom branschen.

För samtliga jury och mer information vänligen besök: http://www.stockholmmediaweek.com/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11

Maria Ringblom, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 070 – 760 45 00

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer