Här är juryn som utser Årets Kampanj och Årets Annonsör

Sveriges Mediebyråer kan nu presentera årets huvudjury för sin branschtävling StockholmMediaAward. Huvudjuryn utser både Årets Kampanj och Årets Annonsör. Vinnarna presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 8–9 maj på China Teatern i Stockholm.

Huvudjury StockholmMediaAward 2019:
Anette Rosengren, Juryordförande
Clara Grelsson, Mindshare
Ebba Horn, Kapero
Fredrik Eriksson, OMD
Joakim Liljedahl, Motorola
Johanna Andrén, IKEA
Johan van der Schoot, Garbergs Reklambyrå
Kristin Tejning, Bizkit Havas
Lisa Palm Danielsson, McDonald’s

– I år sitter jag min tredje och sista omgång som huvudjuryordförande för StockholmMediaAward. Uppdraget är, och har varit, mycket givande då man sällan har chansen att diskutera kommunikation och kommunikationseffekter med en sådan spännande mix av kompetenser som finns i juryn. Inom kort är det dags för det första jurymötet och vi alla ser mycket fram emot arbetet med att bedöma och utse årets nominerade och vinnare i både Årets Kampanj och Årets Annonsör, säger Anette Rosengren, juryns ordförande.

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut inom ramen för Sveriges Mediebyråers årliga evenemang StockholmMediaWeek, som i år genomförs för 15:e året och går av stapeln den 8–9 maj på China Teatern, Berzelii Park, i Stockholm.

StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Sista inlämningsdatum för tävlingsbidrag till Årets Kampanj är den 8 mars. De nominerade i Årets Kampanj och Årets Annonsör offentliggörs senare i vår och vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek.

Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2019 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM. För mer information om och biljetter till StockholmMediaWeek: www.stockholmmediaweek.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer
marina@sverigesmediebyraer.se

 

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer