Kassakor, flugor och elefanter i medierummet
I år arrangeras StockholmMediaWeek för fjortonde året i rad. Evenemanget äger rum den 16-17 maj och i år flyttar StockholmMediaWeek till Grand Hôtel, Vinterträdgården. Under två intensiva dagar kommer stora delar av mediebranschen att mötas för att diskutera utmaningar och möjligheter. Både när det kommer till marknadsavdelningarnas, byråernas och mediernas fortsatta utveckling idag och i framtiden. Övergripande tema för årets upplaga är; I sökarljuset; kassakor, flugor och elefanter i medierummet.
– Planeringen går på högvarv. Många spännande programpunkter och personligheter kommer årets upplaga av StockholmMediaWeek att bjuda på. Vi är otroligt stolta över att arrangera StockholmMediaWeek för fjortonde året i rad och jag kan lova att vi kommer bjuda på många spännande nyheter inför och under dagarna, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.
Claes de Faire har rollen som programledare och tillsammans med fyra branschexperter kommer han att leda dagarna. Dagarna är indelade i fyra olika akter och inom kort kommer StockholmMediaWeeks branschexperter att offentliggöras.
Akter – StockholmMediaWeek 2018
I. Om ledarskapet, individen och företagskulturen.
Vi pratar om ledarskap i förändring, om vår tids guld: humankapitalet och vikten av och hur man skapar en stark företagskultur. Hur föds talanger och hur behåller man dem? Hur fortsätter framgångsrika företag att vara framgångsrika?
II. Data och kreativitet.
Om kroppen, knoppen och tekniken och samspelet mellan data och kreativitet, som alltmer växer ihop. Vi ser trenden mot människodrivet istället för datadrivet.
III. Elefanter med huggtänder.
En omvärldsbeskrivning och vår plats i den. Om de stora elefanternas dans både i öst, väst och här hemma. Hur påverkar de oss och vad kan vi lära oss? Hur ser framtidens media ut och hur går slaget om streaming-konsumenten?
IV. Härnäst…?
I kölvattnet av sociala stormar, fake news och rörelser. Vart har det lett? Om stundande riksdagsval och andra heta potatisar. I akt fyra knyter vi ihop säcken.
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 16-17 maj på Grand Hotel, Vinterträdgården, i Stockholm. För mer information och biljetter: www.stockholmmediaweek.com
För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se