Nominerade i StockholmMediaAward 2014 Årets Annonsör

Nominerade:
AIK
Lidl
Lufthansa
McDonalds
Volvo Trucks

BEDÖMNINGSKRITERIER

För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man som annonsör under perioden 1/1 2013 – 28/2 2014, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete baserat på innovativa lösningar, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

JURY
JURYORDFÖRANDE:
Annica Axelsson, Strålfors

Övriga jurymedlemmar:
Fredrik Lundgren, HowCom Evolution
Anette Andersson, IUM
Daniel Collin, MEC
Cecilia Strandell, Pernod Ricard
Roland Bägén, Hyundai
Lotta Kubu, Opticom Incite
Ebba Burenius, Ottoboni
Jens Pamp, Rewir

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer