Nominerade i StockholmMediaAward 2014 Årets Kampanj

NOMINERADE:

Ben & Jerry | Hur vi räddade Europas kossor på Youtube | Mindshare / Splay
Cloetta | Ahlgrensbilar Fruktkombi | Starcom
Coca Cola | Reason to believe | IUM
Försvarsmakten | Rekryteringskampanj | PHD
Gilette Venus | Tag the water | Mediacom / Saatchi & Saatchi / JUNG Relations
HP | ViritualEvent | OMD
Lidl | Dill- Årets kampanj | Scream Mediabyrå
McDonalds | Big Mac | OMD / DBB
Nationella Strokekampanjen | Slutkampanj | Starcom
Sanofi Pasteur | Vi kallar dig | OMD
SBAB | Förlustgeneratorn | IUM
Spotify | Headphones singing | Starcom / FLB Europa
Tele2 | Bredband 4G | Mediacom
Telenor | Roaming | OMD / Netcorner
Volvo personbilar | Leave the world behind | Mindshare / Forsman & Bodenfors
Wrigley | Bubbelmint | PHD

BEDÖMNINGSKRITERIER

”Årets mediekampanj mot en definierad målgrupp belönar en annonsör och dennes mediebyrå för ett effektivt, disciplinoberoende, oväntat, och kreativt anslag. Kampanjen skall kännas nydanande, innovativ, och helst utmana traditionella medielösningar.”

JURY
JURYORDFÖRANDE:
Annica Axelsson, Strålfors

ÖVRIGA JURYMEDLEMMAR:
Fredrik Lundgren, HowCom Evolution
Anette Andersson, IUM
Daniel Collin, MEC
Cecilia Strandell, Pernod Ricard
Roland Bägén, Hyundai
Lotta Kubu, Opticom Incite
Ebba Burenius, Ottoboni
Jens Pamp, Rewir

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer