Nominerade i StockholmMediaAward 2014 Årets Kampanj

NOMINERADE:

Ben & Jerry | Hur vi räddade Europas kossor på Youtube | Mindshare / Splay
Cloetta | Ahlgrensbilar Fruktkombi | Starcom
Coca Cola | Reason to believe | IUM
Försvarsmakten | Rekryteringskampanj | PHD
Gilette Venus | Tag the water | Mediacom / Saatchi & Saatchi / JUNG Relations
HP | ViritualEvent | OMD
Lidl | Dill- Årets kampanj | Scream Mediabyrå
McDonalds | Big Mac | OMD / DBB
Nationella Strokekampanjen | Slutkampanj | Starcom
Sanofi Pasteur | Vi kallar dig | OMD
SBAB | Förlustgeneratorn | IUM
Spotify | Headphones singing | Starcom / FLB Europa
Tele2 | Bredband 4G | Mediacom
Telenor | Roaming | OMD / Netcorner
Volvo personbilar | Leave the world behind | Mindshare / Forsman & Bodenfors
Wrigley | Bubbelmint | PHD

BEDÖMNINGSKRITERIER

”Årets mediekampanj mot en definierad målgrupp belönar en annonsör och dennes mediebyrå för ett effektivt, disciplinoberoende, oväntat, och kreativt anslag. Kampanjen skall kännas nydanande, innovativ, och helst utmana traditionella medielösningar.”

JURY
JURYORDFÖRANDE:
Annica Axelsson, Strålfors

ÖVRIGA JURYMEDLEMMAR:
Fredrik Lundgren, HowCom Evolution
Anette Andersson, IUM
Daniel Collin, MEC
Cecilia Strandell, Pernod Ricard
Roland Bägén, Hyundai
Lotta Kubu, Opticom Incite
Ebba Burenius, Ottoboni
Jens Pamp, Rewir

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer