Nomineringar klara i StockholmMediaAward, Årets Mediebyrå och Årets Säljorganisation

Efter en omfattande kundnöjdhetsundersökning är nomineringarna klara i kategorierna Årets Mediebyrå och Årets Säljorganisation i StockholmMediaAward. Vinnarna koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 15 och 16 maj på China Teatern i Stockholm.

StockholmMediaAward – Årets Mediebyrå
Kategorin Årets Mediebyrå är sedan 2007 ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och branschtidningen Resumé. Tävlingen i denna kategori genomförs även i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering, på uppdrag av Sveriges Mediebyråer och Resumé.

Mediebyråernas kunder utser Årets Mediebyrå samt delkategorin Årets Nätverksbyrå. Tävlingen baseras på ett Nöjd Kund Index grundat på kunskaper och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder.

De nominerade till StockholmMediaAward i kategorin Årets Mediebyrå 2013 är:
Bizkit Wisely
Bright Media Agency
IUM
MEC
MediaCom
Mindshare
OMD
PHD
Scream Mediabyrå
Starcom
TBS Mediabyrå
Tre Kronor Media & Reklam
Vizeum

De nominerade till StockholmMediaAward i delkategorin Årets Nätverksbyrå 2013 är:
MediaCom
OMD
PHD
Vizeum

StockholmMediaAward – Årets Säljorganisation
I kategorin Årets Säljorganisation har sex medieföretags säljorganisationer nominerats. De nominerade säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och har även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. Säljorganisationerna har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag.

– I år var det verkligen tufft att utse vilka som skulle nomineras till Årets Säljorganisation i StockholmMediaAward. Men efter långa överläggningar kom vi i juryn till slut fram till vilka vi skulle välja ut, säger Fredrik Lagerström, Tre Kronor Media & Reklam och juryledamot.

De nominerade till StockholmMediaAward i kategorin Årets Säljorganisation 2013 är:

Aller Media
Clear Channel
Mediekompaniet
MTG TV
Nyheter24-Gruppen
Smartclip              

Juryn för StockholmMediaAward, kategori Årets Säljorganisation 2013:
Peter Arnesson, Bizkit Wisely
Fredrik Eriksson, PHD
Mattias Hersby, Zenithmedia
Caroline Häggblad, Carat
Fredrik Lagerström, Tre Kronor Media & Reklam (talesperson för juryn)

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek som arrangeras av Sveriges Mediebyråer.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se  

Alexandra Öfwerman, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 073 – 654 47 60
e-post: alexandra.ofwerman@bindefeldab.se

Ladda ner pressmeddelandet som pdf

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer