Nomineringarna klara till Årets Kampanj

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Kampanj, som belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. Vinnarna koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 20-21 maj på China Teatern i Stockholm. 

Totalt har femton tävlingsbidrag nominerats i kategorin Årets Kampanj i StockholmMediaAward. De tävlande mediekampanjerna bedöms utifrån insikt kring kampanjens målgrupp och marknad, måluppfyllnad, innovation och resultat. Kampanjen ska vara nyskapande och helst utmana traditionella medielösningar. Av de femton nominerade bidragen utses en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare.

Nominerade till StockholmMediaAward 2015 i kategorin Årets Kampanj är:

Annonsör I Kampanjnamn I Tävlande byrå/-er I Involverade byråer/konsulter

Axe/Unilever I A peaceful smell of e-sport I Mindshare, Le Pacte, Kelly & Pling, Dempsey

Ben & Jerry’s /Unilever I Going bananas för Fairtrade I Mindshare, Splay

Carlsberg I Don’t diss, Be a Festis I OMD I DDB

Falcon Smakfull I Smakfullt I OMD I Perfect Day

Hellmann’s/Unilever I #mayoibullen I Mindshare, Tailify

Hyresgästföreningen I Flerhem.nu I Vizeum I Le Bureau

If Skadeförsäkring I #ifwatchyourback I OMD I Forsman & Bodenfors

Marabou I Marabou Sprid lite Mmm… I Vizeum I Forsman & Bodenfors

McDonald’s I McDonald’s Fruit Match, Iced Smoothie I OMD I DDB, ApeGroup

Returpack I Idol Pantamera I Scream Mediabyrå I Granath Reklambyrå

Reckitt Benckiser I Veet Top Model Coop I Zenith Media I MTG Creative Sales, United Screens

Returpack I Pantamera för e-sporten I Scream Mediabyrå I Clutch Entertainment

Svenska kyrkan I #mittljus I Starcom I Story by Machine, Prat PR

Transportstyrelsen I SlutaRattsurfa I HowCom I HowCom Evolution, Blomquist & Co

Volvo Personbilar I Made by Sweden I Mindshare, Forsman & Bodenfors, Matter

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Övriga nomineringar presenteras inom kort. 2014-års Grand Prix-vinnare var Försvarsmaktens ”Rekryteringskampanj”, mediebyrå: PHD.

För mer information, vänligen kontakta:
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige: annica.axelsson@stralfors.se
Linda Grängzell, projektledare StockholmMediaWeek, linda@sverigesmediebyraer.se

 

 

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer