Nomineringarna klara till Årets Kampanj

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Kampanj, som belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. Vinnarna koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 20-21 maj på China Teatern i Stockholm. 

Totalt har femton tävlingsbidrag nominerats i kategorin Årets Kampanj i StockholmMediaAward. De tävlande mediekampanjerna bedöms utifrån insikt kring kampanjens målgrupp och marknad, måluppfyllnad, innovation och resultat. Kampanjen ska vara nyskapande och helst utmana traditionella medielösningar. Av de femton nominerade bidragen utses en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare.

Nominerade till StockholmMediaAward 2015 i kategorin Årets Kampanj är:

Annonsör I Kampanjnamn I Tävlande byrå/-er I Involverade byråer/konsulter

Axe/Unilever I A peaceful smell of e-sport I Mindshare, Le Pacte, Kelly & Pling, Dempsey

Ben & Jerry’s /Unilever I Going bananas för Fairtrade I Mindshare, Splay

Carlsberg I Don’t diss, Be a Festis I OMD I DDB

Falcon Smakfull I Smakfullt I OMD I Perfect Day

Hellmann’s/Unilever I #mayoibullen I Mindshare, Tailify

Hyresgästföreningen I Flerhem.nu I Vizeum I Le Bureau

If Skadeförsäkring I #ifwatchyourback I OMD I Forsman & Bodenfors

Marabou I Marabou Sprid lite Mmm… I Vizeum I Forsman & Bodenfors

McDonald’s I McDonald’s Fruit Match, Iced Smoothie I OMD I DDB, ApeGroup

Returpack I Idol Pantamera I Scream Mediabyrå I Granath Reklambyrå

Reckitt Benckiser I Veet Top Model Coop I Zenith Media I MTG Creative Sales, United Screens

Returpack I Pantamera för e-sporten I Scream Mediabyrå I Clutch Entertainment

Svenska kyrkan I #mittljus I Starcom I Story by Machine, Prat PR

Transportstyrelsen I SlutaRattsurfa I HowCom I HowCom Evolution, Blomquist & Co

Volvo Personbilar I Made by Sweden I Mindshare, Forsman & Bodenfors, Matter

StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Övriga nomineringar presenteras inom kort. 2014-års Grand Prix-vinnare var Försvarsmaktens ”Rekryteringskampanj”, mediebyrå: PHD.

För mer information, vänligen kontakta:
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige: annica.axelsson@stralfors.se
Linda Grängzell, projektledare StockholmMediaWeek, linda@sverigesmediebyraer.se

 

 

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer