Nomineringarna klara till Årets Kampanj
StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Kampanj, som belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar. Vinnarna koras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, den 20-21 maj på China Teatern i Stockholm.
Totalt har femton tävlingsbidrag nominerats i kategorin Årets Kampanj i StockholmMediaAward. De tävlande mediekampanjerna bedöms utifrån insikt kring kampanjens målgrupp och marknad, måluppfyllnad, innovation och resultat. Kampanjen ska vara nyskapande och helst utmana traditionella medielösningar. Av de femton nominerade bidragen utses en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare.
Nominerade till StockholmMediaAward 2015 i kategorin Årets Kampanj är:
Annonsör I Kampanjnamn I Tävlande byrå/-er I Involverade byråer/konsulter
Axe/Unilever I A peaceful smell of e-sport I Mindshare, Le Pacte, Kelly & Pling, Dempsey
Ben & Jerry’s /Unilever I Going bananas för Fairtrade I Mindshare, Splay
Carlsberg I Don’t diss, Be a Festis I OMD I DDB
Falcon Smakfull I Smakfullt I OMD I Perfect Day
Hellmann’s/Unilever I #mayoibullen I Mindshare, Tailify
Hyresgästföreningen I Flerhem.nu I Vizeum I Le Bureau
If Skadeförsäkring I #ifwatchyourback I OMD I Forsman & Bodenfors
Marabou I Marabou Sprid lite Mmm… I Vizeum I Forsman & Bodenfors
McDonald’s I McDonald’s Fruit Match, Iced Smoothie I OMD I DDB, ApeGroup
Returpack I Idol Pantamera I Scream Mediabyrå I Granath Reklambyrå
Reckitt Benckiser I Veet Top Model Coop I Zenith Media I MTG Creative Sales, United Screens
Returpack I Pantamera för e-sporten I Scream Mediabyrå I Clutch Entertainment
Svenska kyrkan I #mittljus I Starcom I Story by Machine, Prat PR
Transportstyrelsen I SlutaRattsurfa I HowCom I HowCom Evolution, Blomquist & Co
Volvo Personbilar I Made by Sweden I Mindshare, Forsman & Bodenfors, Matter
StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Övriga nomineringar presenteras inom kort. 2014-års Grand Prix-vinnare var Försvarsmaktens ”Rekryteringskampanj”, mediebyrå: PHD.
För mer information, vänligen kontakta:
Annica Axelsson, juryordförande, VD på Strålfors Sverige: annica.axelsson@stralfors.se
Linda Grängzell, projektledare StockholmMediaWeek, linda@sverigesmediebyraer.se