Ny redaktör och tunga branschexperter på StockholmMediaweek 2018

Nu står det klart vilka branschexperter som, tillsammans med Claes de Faire, kommer att leda årets upplaga av StockholmMediaWeek. Daniel Weilar, entreprenör, gör entré som ny redaktör och har tillsammans med en branschtung redaktionsgrupp skapat innehållet och årets program. StockholmMediaWeek äger rum den 16-17 maj på Grand Hôtel, Vinterträdgården, i Stockholm.

I år arrangeras StockholmMediaWeek för fjortonde året i rad. Under dagarna möts stora delar av annonsörs- och mediebranschen för att inspireras och diskutera både möjligheter utmaningar. Både när det kommer till marknadsavdelningarnas, byråernas och mediernas utveckling idag och i framtiden. Nytt för i år är att innehållsarbetet och grunden till programmet för dagarna gjorts av en redaktionsgrupp bestående av fem representanter från Sveriges Mediebyråers medlemsföretag. Utifrån deras arbete har Daniel Weilar, i rollen som redaktör, skapat årets program. Övergripande tema för årets upplaga är; I sökarljuset; kassakor, flugor och elefanter i medierummet.

Redaktör: Daniel Weilar, entreprenör / konsult.
Redaktionsgrupp: Göran af Klercker, Publicis Media; Jacob Lovén, OMD; Johanna Alanko, AdOn; Fredrik Englund, Bizkit Havas; Martin Hugosson, Wavemaker och Marina Ahlberg, Sveriges Mediebyråer.

Claes de Faire har rollen som programledare och tillsammans med fyra branschexperter kommer han att leda dagarna. Nu står det klart vilka dessa fyra experter är.

Branschexperter – StockholmMediaWeek 2018 

I. Om ledarskapet, individen och företagskulturen. 
Lisa Palm Danielsson, McDonalds 

II. Data och kreativitet. 
David Sandström, Klarna

III. Elefanter med huggtänder. 
Åsa Sohl, Scream Mediabyrå

IV. Härnäst…?
Daniel Weilar, entreprenör / konsult

Årets huvudsponsorer är Bauer Media Group, Dagens Industri, Expressen samt Mediekompaniet. Mediepartner är Dagens Media, evenemangspartner: Nine Yards och teknikpartner: Mediatec.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och äger rum den 16-17 maj på Grand Hôtel, Vinterträdgården, i Stockholm. För mer information och biljetter: www.stockholmmediaweek.com

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer