OMD tog hem dubbeln – korad till Årets Mediebyrå och Årets Nätverksbyrå

OMD korades under dagen till Årets Mediebyrå och Årets Nätverksbyrå. En hedersvärd och eftertraktad dubbel då det är första året som Årets Nätverksbyrå delas ut. Bakom priserna står Sveriges Mediebyråer och branschtidningen Resumé. Prisutdelningen ägde rum under Stockholm Media Week som just nu pågår på China Teatern i Stockholm.

StockholmMediaAward, Årets Mediebyrå är ett samarbete emellan Sveriges Mediebyråer och branschtidningen Resumé, där den är en del av deras utnämningar av Sveriges Bästa Byrå. Undersökningen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering.

Årets Mediebyrå är huvudsakligen en tävling där mediebyråernas kunder avgör vilken byrå som vinner.

Bedömningsområden:
NÖJD KUND-INDEX
Index grundas på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder. Frågor ställs inom fyra områden:

– Förmåga
– Kunskap
– Affärsvärde
– Administration

Dessa områden bedöms och viktas till ett slutligt resultat där den klart tyngsta variabeln är det betyg som byråerna får av sina kunder.

Kategorin Bästa Nätverksbyrå har tillkommit eftersom flera av byråerna har ett stort antal internationella kunder.

De tre högst rankade byråerna i undersökningen är:
OMD
Tre Kronor
Scream

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Lin Sällström, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 070 – 736 08 00
e-post: lin.sallstrom@bindefeldab.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer