Patrik Sandberg är Årets Branschpersonlighet

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar. Nu står det klart vem som blir Årets Branchpersonlighet i StockholmMediaAward 2015. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som pågår just nu på China Teatern i Stockholm.

Vinnare:
Patrik Sandberg 
Medieentreprenör och en av grundarna till Nyheter24.

Motivering:
“Årets Branschpersonlighet är mod, passion och engagemang personifierad. Den här personen har gjort avtryck i och aktivt förändrat både mediebyråbranschen och det svenska medielandskapet. Han bevisar att hårt slit, övertygelse om sin idé och fötterna stadigt på jorden ger resultat. På sju år har Årets Branschpersonlighet, med insikter om såväl medievanor och –konsumtion, annonsörsmarknaden som om det föränderliga affärsklimatet han verkar i, trotsat både konjunktur och en till synes oövervinnerlig konkurrenssituation. Vi tackar Årets Branschpersonlighet 2015 för både Sveriges viktigaste branschevenemang inom media och marknad och framförallt för nyheter 24/7….”

De nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i tävlingen StockholmMediaAward är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa och som har flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden.

De nominerade var:

Alexander Bard
Gunilla Herlitz
Hannah Widell & Amanda Schulman
Patrik Sandberg
Vigor Sörman

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Grängzell, projektledare för StockholmMediaWeek, linda@sverigesmediebyraer.se

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer