StockholmMediaWeek 2021 arrangeras på Berns i november

Nu står det klart att StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, kommer att arrangeras den 16-17 november 2021 på Berns salonger i centrala Stockholm. Detta innebär att evenemanget arrangeras för 17:e året i rad.

StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter. Evenemanget har genom åren varit ett av mediebranschens största och ett välbesökt forum för den svenska medieindustrin.

Nu står det klart att årets StockholmMediaWeek kommer att äga rum den 16-17 november på Berns salonger i Stockholm. Claes de Faire kommer att vara programledare under dagarna och Rolf van den Brink är innehållsansvarig.

– Planeringen är i full gång och det känns mycket roligt att nu kunna meddela att StockholmMediaWeek 2021 kommer att gå av stapeln på Berns salonger i november. Förra årets upplaga, av förklarliga skäl, var helt digital. Vi kommer givetvis att fortsatt bevaka och följa myndigheternas riktlinjer. Men just nu blickar vi framåt och ser fram emot två inspirerande dagar i november – live, säger Lena Regeheim, projektledare StockholmMediaWeek.

Under evenemanget kommer även vinnarna i StockholmMediaAward att utses. Kategorierna i StockholmMediaAward är; Årets Kampanj, Årets Annonsör, Årets Säljorganisation samt Årets Branschpersonlighet.

– Deadline för Årets Kampanj är den 7 maj. En nyhet för i år är att tävlingen är öppen för alla, det vill säga inte endast medlemsbyråer. Vi hoppas på att många är tävlingssugna och håller tummarna för många spännande bidrag, avslutar Lena Regeheim.

Huvudsponsorer för StockholmMediaWeek 2021 är Dagens Industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM. För mer information: www.stockholmmediaweek.com

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Regeheim, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, lena@sverigesmediebyraer.se

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer