StockholmMediaWeek firar 10-års jubileum med ny redaktör

För tionde året i rad presenterar Sveriges Mediebyråer StockholmMediaWeek.

I år går evenemanget av stapeln den 7-8 maj på China teatern i Stockholm. Under två intensiva dagar möts stora delar av mediebranschen för att diskutera utmaningar och möjligheter för marknadschefens, byråernas och mediernas fortsatta utveckling. Med Claes de Faire som återkommande programledare och Bella Goldman som ny redaktör ser 2014-års upplaga av StockholmMediaWeek ut att kunna bli något extra.

Nytt för jubileumsåret är att Bella Goldman går in som redaktionschef för StockholmMediaWeek 2014. Bella har en gedigen bakgrund inom mediebranschen men är kanske mest känd som tv-journalist, programledare och producent. Idag arbetar hon som content manager på Creative Meetings, samt som fristående kommunikationsstrateg för flera av Sveriges största bolag. Lite kul kuriosa är att Bella dessutom är utbildad pilot.

– Att få vara en del av StockholmMediaWeeks 10-årsjubileum känns roligt och privilegierat. Som tidigare programledare vet jag att publiken är kräsen och förväntningarna skyhöga. Jag är dock övertygad om att årets talare kommer att ruska om den svenska mediebranschen – på ett positivt sätt, säger Bella Goldman.

Claes de Faire har, precis som de senaste åren, rollen som programledare under de två fullspäckade dagarna. Under hans ledning diskuteras dagsaktuella mediefrågor tillsammans med några av de mest namnkunniga namnen inom branschen.

– StockholmMediaWeek är ett nav och en naturlig mötesplats för idégenereringen för medieutveckling i Sverige. Att få leda 10-årsjubileumet känns väldigt roligt, säger Claes de Faire chefredaktör Resumé.

På Sveriges Mediebyråer är man glada att Bella och Claes valt att ställa upp som redaktör respektive programledare.

– Vi känner oss väldigt nöjda med att vi lyckats få med så väl Claes som Bella. Bellas erfarenheter kommer också i allra högsta grad bidra till att vi får ett riktigt bra program 2014. Redan nu kan jag säga att det finns många bra programpunkter på gång som förhoppningsvis gör jubileumsåret till det där lilla extra. Sedan finns det få i branschen som så naturligt och initierat kan lotsa oss igenom programmet som Claes, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

Läs mer på: http://www.stockholmmediaweek.com/

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer