Sveriges Mediebyråer söker ny vd
Ditt uppdrag
Som vd för Sveriges Mediebyråer är din uppgift leda en intresseorganisation som även driver en kommersiell verksamhet. Ditt huvudsakliga uppdrag ligger i att tillvarata medlemmarnas intressen och aktivt driva aktuella branschfrågor. Du kommer att ha ett stort handlingsutrymme i utvecklingen av verksamheten och dess aktiviteter.
Den kommersiella verksamheten utgörs av StockholmMediaWeek – mediebranschens största årliga event som går av stapeln varje vår.
I rollen som vd ingår det att förstärka den ekonomiska hållbarheten genom större intäkter och förbättrad lönsamhet i den kommersiella verksamheten.
Du rapporterar direkt till styrelsen.
Idag sitter Sveriges Mediebyråer på Nybrogatan 85 på Östermalm i Stockholm.
Din profil
För att vara rätt person till detta uppdrag behöver du ha ett eget driv och vara självgående. Andra egenskaper och erfarenheter som kommer behövas är;
– Erfarenhet av media och kommunikation.
– Brinna för branschfrågor och förstå de förändringar som branschen genomgår.
– Tycker om att skapa debatt och att synas i större sammanhang.
– Intresserad av personliga relationer och vårda nätverk.
– En vilja att driva förändringsarbete..
– Visionär men samtidigt hands-on när det behövs.
– Affärsorienterad. Erfarenhet av att sälja in idéer och kunna driva lönsamhet.
– Van ledare och chef.
– Mediebyråbakgrund är en fördel alternativt erfarenhet från att köpa
mediebyråtjänster.
Om du är intresserad av tjänsten, maila ditt CV och ett personligt brev till Sveriges Mediebyråers styrelseordförande Daniel Eriksson, daniel@ad-on.se