Sveriges Mediebyråer söker ny vd

Ditt uppdrag

Som vd för Sveriges Mediebyråer är din uppgift leda en intresseorganisation som även driver en kommersiell verksamhet. Ditt huvudsakliga uppdrag ligger i att tillvarata medlemmarnas intressen och aktivt driva aktuella branschfrågor. Du kommer att ha ett stort handlingsutrymme i utvecklingen av verksamheten och dess aktiviteter.

Den kommersiella verksamheten utgörs av StockholmMediaWeek – mediebranschens största årliga event som går av stapeln varje vår.

I rollen som vd ingår det att förstärka den ekonomiska hållbarheten genom större intäkter och förbättrad lönsamhet i den kommersiella verksamheten.

Du rapporterar direkt till styrelsen.

Idag sitter Sveriges Mediebyråer på Nybrogatan 85 på Östermalm i Stockholm.

Din profil

För att vara rätt person till detta uppdrag behöver du ha ett eget driv och vara självgående. Andra egenskaper och erfarenheter som kommer behövas är;

–        Erfarenhet av media och kommunikation.
–        Brinna för branschfrågor och förstå de förändringar som branschen genomgår.
–        Tycker om att skapa debatt och att synas i större sammanhang.
–        Intresserad av personliga relationer och vårda nätverk.
–        En vilja att driva förändringsarbete..
–        Visionär men samtidigt hands-on när det behövs.
–        Affärsorienterad. Erfarenhet av att sälja in idéer och kunna driva lönsamhet.
–        Van ledare och chef.
–        Mediebyråbakgrund är en fördel alternativt erfarenhet från att köpa
mediebyråtjänster.

Om du är intresserad av tjänsten, maila ditt CV och ett personligt brev till Sveriges Mediebyråers styrelseordförande Daniel Eriksson, daniel@ad-on.se

Sveriges Mediebyråer söker vd

Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och innebär två dagar av engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor på China Teatern, Berzelii Park, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer