Sveriges Mediebyråer söker ny vd

Ditt uppdrag

Som vd för Sveriges Mediebyråer är din uppgift leda en intresseorganisation som även driver en kommersiell verksamhet. Ditt huvudsakliga uppdrag ligger i att tillvarata medlemmarnas intressen och aktivt driva aktuella branschfrågor. Du kommer att ha ett stort handlingsutrymme i utvecklingen av verksamheten och dess aktiviteter.

Den kommersiella verksamheten utgörs av StockholmMediaWeek – mediebranschens största årliga event som går av stapeln varje vår.

I rollen som vd ingår det att förstärka den ekonomiska hållbarheten genom större intäkter och förbättrad lönsamhet i den kommersiella verksamheten.

Du rapporterar direkt till styrelsen.

Idag sitter Sveriges Mediebyråer på Nybrogatan 85 på Östermalm i Stockholm.

Din profil

För att vara rätt person till detta uppdrag behöver du ha ett eget driv och vara självgående. Andra egenskaper och erfarenheter som kommer behövas är;

–        Erfarenhet av media och kommunikation.
–        Brinna för branschfrågor och förstå de förändringar som branschen genomgår.
–        Tycker om att skapa debatt och att synas i större sammanhang.
–        Intresserad av personliga relationer och vårda nätverk.
–        En vilja att driva förändringsarbete..
–        Visionär men samtidigt hands-on när det behövs.
–        Affärsorienterad. Erfarenhet av att sälja in idéer och kunna driva lönsamhet.
–        Van ledare och chef.
–        Mediebyråbakgrund är en fördel alternativt erfarenhet från att köpa
mediebyråtjänster.

Om du är intresserad av tjänsten, maila ditt CV och ett personligt brev till Sveriges Mediebyråers styrelseordförande Daniel Eriksson, daniel@ad-on.se

Sveriges Mediebyråer söker vd

VAR EN DEL AV FÖRÄNDRINGEN
Delta i global undersökning om mångfald & inkludering
Måndag 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningn går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
Läs mer