Sveriges Mediebyråer söker ny vd

Ditt uppdrag

Som vd för Sveriges Mediebyråer är din uppgift leda en intresseorganisation som även driver en kommersiell verksamhet. Ditt huvudsakliga uppdrag ligger i att tillvarata medlemmarnas intressen och aktivt driva aktuella branschfrågor. Du kommer att ha ett stort handlingsutrymme i utvecklingen av verksamheten och dess aktiviteter.

Den kommersiella verksamheten utgörs av StockholmMediaWeek – mediebranschens största årliga event som går av stapeln varje vår.

I rollen som vd ingår det att förstärka den ekonomiska hållbarheten genom större intäkter och förbättrad lönsamhet i den kommersiella verksamheten.

Du rapporterar direkt till styrelsen.

Idag sitter Sveriges Mediebyråer på Nybrogatan 85 på Östermalm i Stockholm.

Din profil

För att vara rätt person till detta uppdrag behöver du ha ett eget driv och vara självgående. Andra egenskaper och erfarenheter som kommer behövas är;

–        Erfarenhet av media och kommunikation.
–        Brinna för branschfrågor och förstå de förändringar som branschen genomgår.
–        Tycker om att skapa debatt och att synas i större sammanhang.
–        Intresserad av personliga relationer och vårda nätverk.
–        En vilja att driva förändringsarbete..
–        Visionär men samtidigt hands-on när det behövs.
–        Affärsorienterad. Erfarenhet av att sälja in idéer och kunna driva lönsamhet.
–        Van ledare och chef.
–        Mediebyråbakgrund är en fördel alternativt erfarenhet från att köpa
mediebyråtjänster.

Om du är intresserad av tjänsten, maila ditt CV och ett personligt brev till Sveriges Mediebyråers styrelseordförande Daniel Eriksson, daniel@ad-on.se

Sveriges Mediebyråer söker vd

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer