Triss för Tre Kronor som Årets Mediebyrå och PHD är Årets Nätverksbyrå

Nu är vinnaren i Sveriges Mediebyråers och branschtidningen Resumés gemensamma tävling som utser Sveriges bästa mediebyrå utsedd. StockholmMediaAward-kategorin Årets Mediebyrå är en tävling där den mediebyrå som har nöjdast kunder premieras. Prisutdelning sker i samband med StockholmMediaWeek, som pågår just nu på China Teatern i Stockholm. Tre Kronor Media & Reklam utses för tredje gången till Årets Mediebyrå och PHD tar hem titeln Årets Nätverksbyrå, en delkategori som adderades förra året i tävlingen.

Tävlingskategorin Årets Mediebyrå inom StockholmMediaAward är ett samarbete mellan Sveriges Mediebyråer och Resumé sedan 2007, där den är en del av Resumés utnämningar av Kundens Bästa Byrå. Tävlingen genomförs i samarbete med Novus Group, som står för undersökning, analys och rapportering, på uppdrag av Sveriges Mediebyråer och Resumé.

Kriterier:
Från och med 2012 är Årets Mediebyrå en tävling där mediebyråernas kunder, till 100%, avgör vilken byrå som vinner. Tävlingen baseras på ett Nöjd Kund Index grundat på kunskap och åsikter inhämtade från respektive byrås kunder. 2012 infördes delkategorin Årets Nätverksbyrå i kategorin Årets Mediebyrå. Definitionen på en s k nätverkskund i den här tävlingen är att den ska vara verksam på minst fyra marknader.

Vinnare Årets Mediebyrå:
Tre Kronor Media & Reklam

Vinnare Årets Nätverksbyrå:
PHD

”Topp 5” – högst rankade i Årets Mediebyrå:                               
1. Tre Kronor Media & Reklam
2. OMD
3. PHD
4. Bizkit Wisely
5. Scream Mediabyrå

Nominerade Årets Nätverksbyrå:
MediaCom
OMD
PHD
Vizeum

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj och Årets Annonsör.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd
Sveriges Mediebyråer
Tfn nr: 070 – 750 77 11
e-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Alexandra Öfwerman, presskontakt
Micael Bindefeld AB
Tfn nr: 073 – 654 47 60
e-post: alexandra.ofwerman@bindefeldab.se

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på:
www.stockholmmediaweek.com

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer