Vem blir Årets Annonsör?

Nu står det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets Annonsör i StockholmMediaAward 2018. Vinnaren presenteras under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 16-17 maj på Grand Hôtel, Vinterträdgården, i Stockholm.

 För att nomineras i kategorin ska man som annonsör, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

– I år har huvudjuryn nominerat sex urstarka annonsörer som vi anser, på ett eller annat sätt, har bedrivit ett kreativt kommunikationsarbete. Vi har sett prov på både smarta, modiga och gränsskridande medieval. Under StockholmMediaWeek kommer vi att offentliggöra vinnaren, säger Anette Rosengren, juryordförande StockholmMediaAward.

Nominerade till StockholmMediaAward 2018 i kategorin Årets Annonsör är:
ICA
IKEA
Klarna
Netflix
Oatly
TUI

Vinnaren i StockholmMediaAward, Årets Annonsör utses av tävlingens huvudjury, som utgörs av: Anette Rosengren (juryordförande), Jeanette Asteborg (Volkswagen), Martin Deinoff (Itch Design), Anne Gro Gulla (Telia), Fredrik Hallberg (Kapero), Jochum Forsell (IUM), Helena Helsing Mork (Grow), Malin Johansson (Tre Kronor Media) och Karl Kajbjer (Carat).

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras. StockholmMediaAward delas ut i fyra kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation.

För mer information, vänligen kontakta:
Marina Ahlberg, projektledare StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, marina@sverigesmediebyraer.se

 

 

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer