Välkända namn axlar tung juryroll under StockholmMediaWeek

Årets StockholmMediaAward-jury består dels av ICAs marknadsdirektör, Philips marknadschef samt flera tunga vd:ar från Sveriges mediebyråer. Det alltid lika populära eventet för Sveriges marknadschefer och övriga mediebranschen, StockholmMediaWeek, hålls på Chinateatern i Stockholm 15-16 maj.

Precis som tidigare år har årets jury i uppgift att kora vinnarna av StockholmMediaAward i två kategorier, årets kampanj och årets annonsör. Årets kampanj anses vara det mest hedervärda priset och här tävlar Sveriges mediabyråer tillsammans med sina kunder om det prestigefyllda StockholmMediaAward.

I årets huvudjury sitter följande namnkunniga profiler.
–        Beatrice Lindvall, Heineken samt juryns ordförande.
–        Fredrik Edberg, Mindshare
–        Jonas Dahlquist, Starcom
–        Frippe Stenberg, Vizeum
–        Peter Callius, TNS Sifo
–        Håkan Sjöstrand, ICA
–        Inna Egorova, Philips
–        Cecilia Udekwu, Unilever.

Årets nya jury kommer att göra ett strålande jobb under ledning av Beatrice Lindvall. De utser årets vinnare av StockholmMediaAward, vilket alltid är en stor utmaning, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer. 

Fakta StockholmMediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras för nionde året i rad av Sveriges Mediabyråer och hålls på China Teatern i Stockholm 15-16 maj. Under dagarna avgörs även årets vinnare i tävlingen StockholmMediaAward.

Många av oss känner att vi är inne i en tid av förändring utan att direkt kunna sätta fingret på exakt vad förändringen innebär. Under årets StockholmMediaWeek kommer vi ställa frågan: Vart fan vi är på väg? Vi ska utmana gamla sanningar och spekulera i nya frågeställningar kring förändrade medievanor hos konsumenterna, det handlar med andra ord om annonsörernas stora utmaning, fortsätter Staffan Slörner, vd Sveriges Mediabyråer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer
Mobil: 070 – 750 77 11
E-post: staffan@sverigesmediebyraer.se

Alexandra Öfwerman, presskontakt Micael Bindefeld AB
Mobil: 073 – 654 47 60
E-post: alexandra.ofwerman@bindefeldab.se

Ladda ner pressmeddelande som pdf

Media Audit Guide
Utgiven av Sveriges Annonsörer i samförstånd med Sveriges Mediebyråer
För att ge extra fokus och belysa frågor som handlar om auditörena har Sveriges Annonsörer satt ihop en kort och enkel guide som förklarar hur en auditör bör vara sammansatt. Vad som krävs av dem, samt vilka metoder, processer och datakällor som behövs för att de ska kunna utöva sina tjänster. Sveriges Annonsörer har skrivit guiden i enlighet med riktlinjer från WFA, World Federation of Advertisers (WFA) och i samförstånd med oss på Sveriges Mediebyråer.
Läs mer
KURSSTART 17:E FEBRUARI
Affärstänk för byråexperter
En kurs för dig på byrå som vill fördjupa din strategiska förståelse av marknadsföring och försäljning. Under ledning av Erik Modig.
Läs mer
Mediebranschens stora årliga event
Stockholm
MediaWeek
StockholmMediaWeek arrangeras av Sveriges Mediebyråer och är ett seminarium om engagerande och aktuella marknadskommunikations- och mediefrågor, belysta av branschens mest intressanta personligheter.
Läs mer